jak odgrzybiać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grisza76
    Drive
    • 2014
    • 63
    • Octavia III combi (5E5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CJSB 1.8 TSI 180 KM

    #26
    ...pamiętacie oczywiście o tym, że ozon - oprócz bakterii, grzybów i pleśni - utlenia wszystko w kabinie? Czyli również plastiki, skórę, materiały?

    Ponieważ siedzę "trochę" w branży wyposażenia warsztatowego, powiem krótko: najskuteczniejsze są odgrzybiacze ultradźwiękowe.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=85575

    Komentarz

    • adamsky
      Rider
      • 2025
      • 371
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Właśnie tu miałbym pytanie do was, czy komukolwiek kiedykolwiek odbarwiła się tapicerka?
      W kilku miejscach czytałem ostrzeżenia ale nikt nigdy nie wrzucił zdjęcia ani nie potwierdził że miał taką szkodę...
      2 osoby z zakładów napisały że owszem takie uszkodzenia mogły by mieć miejsce ale przy użyciu ozonatorów przemysłowych >30 g/h

      Ja raczej nastawiam się na 30 minut ozonowania i potem wietrzenie + pianka na parownik (ew. mycie parą ale to nie w octavi - brak dojścia a w clio gdzie parownik jest na wierzchu)

      miała być inna kolejność:
      1. pianka CRC na parownik (+ ew. myjka parowa ale to nie w octavii bo parownik jest mocno zabudowany )
      2. ozonowanie z wyciągniętym filtrem (nowy w aucie obok ozonatora by się zdezynfekował)
      3. zakładanie całości i wietrzenie 1-2 h.

      Komentarz

      • buldoggg
        Rider
        • 2014
        • 347
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #28
        Mam pytanie do osób które mają lub chcą nabyć to urządzenie,posiadacie klimatyzacje ? co ile jeździcie na serwis jej ?(nabijanie itp) ???

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #29
          Zamieszczone przez ruwado
          Są różne szkoły:
          1) jedni psikają od filtra -w obudowę - po włączeniu wentylatora piana przechodzi przez kanały
          2) inni psikają w kratki od wnętrza auta
          3) jeszcze inni wstawiają tzw. bombę - aerozol uruchamiany we wnętrzu na dywaniku przy włączonym obiegu wewnętrznym

          Ja raz - dwa razy do roku wstawiam bombę, przy serwisie klimy biorę ozonowanie. To wg, mnie najlepiej się sprawdza.
          Bomby nie odgrzybiają poprawiaja tylko zapach. Najlepiej sprawdza sie pianka w filtr I nawiewy + ozon.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • adamsky
            Rider
            • 2025
            • 371
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Zamieszczone przez buldoggg
            Mam pytanie do osób które mają lub chcą nabyć to urządzenie,posiadacie klimatyzacje ? co ile jeździcie na serwis jej ?(nabijanie itp) ???
            Ja jeżdżę raz w roku (koszt to ok 100 + filtr ok 50-60 zl w ASO). A że mam dwa auta to szybko policzyłem:

            1. 300 zł na rok bądź 570 razy i po kilku użyciach się interes zwraca. Docelowo chcę 2 razy w roku ozonować auta.
            2. Tu jest ciekawy wątek z filtrami pp (koszt ok 25 zł a nie 60) - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...test&start=250
            3. Pianka do parownika raz na rok/2 lata ok 25 zł

            Wiadomo że i tak bez serwisu raz na kilka lat się nie obędzie (uzupełnienie czynnika) - ale to dopiero jak zacznie słabiej dmuchać...

            Komentarz

            • himi
              L&K
              • 2013
              • 1115
              • Octavia II (1Z3)
              • CBZB 1.2 TSI 105 KM

              #31
              Pianki zaklejają parowniki, pomagają jak umarłemu kadzidło. Jak już to płukanie tunapem pod ciśnieniem.

              Komentarz

              • logan_x
                Rider
                • 2011
                • 401
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Na jesieni użyłem Velox AF bezpośrednio na parownik , bo zaczynalo śmierdzieć po wiosennej dezynfekcji preparatem z supermarketu.
                Na razie brak przykrych zapachów. Profilaktycznie poprawie gdy będę zmieniał filtr kabinowy.

                Komentarz

                • adamsky
                  Rider
                  • 2025
                  • 371
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #33
                  Nic jak już zakupię ozonator to zrobię tutoriala z mojej o2 z obsługi klimy (czyszczenie + ozonowanie) .
                  Do tego przydała by się przetwornica i mogę na zlocie komuś po ozonować może bym wreszcie na naklejkę ocp zasłużył .

                  [ Dodano: Pon 30 Mar, 15 16:19 ]
                  Zamieszczone przez logan_x
                  Na jesieni użyłem Velox AF bezpośrednio na parownik , bo zaczynalo śmierdzieć po wiosennej dezynfekcji preparatem z supermarketu.
                  Na razie brak przykrych zapachów. Profilaktycznie poprawie gdy będę zmieniał filtr kabinowy.
                  Dzięki za info właśnie znalazłem opis w internecie tego środka i już zamówiłem (http://allegro.pl/velox-spray-1l-dez...144346646.html) ten chyba nawet ma szersze spektrum działania.
                  W sumie ktoś ładnie napisał że jak coś jest do auta to od razu musi być 5 razy droższe a skoro dentyści tym sprzęt dezynfekują to i do parownika będzie się nadawało. Pytanie czy da się to zaaplikować na parownik w o2 tak by nie zalać czegoś np wentylatora...

                  Tak że mam zamiar podziałać według schematu:
                  1. Wyciąganie filtra i odkurzenie parownika (ile się da czymś takim http://www.sklep.agdom.pl/odkurzacze...ux,p1169191684)
                  2. Próba spryskania velox-em (2-3 razy co 5 minut solidnie bo i tak reszta spłynie odkażając rurkę przy okazji)
                  3. Podziałanie mechaniczne szczoteczką do butelek
                  4. Jak się uda podmucham parą z parownicy
                  5. Ozonowanie 10 minut (AC wyłączona), + 15 minut na włączonej klimie
                  6. Założenie nowego filtra węglowego.

                  Pewnie bez wizyty u profesjonalistów się nie obędzie jednak pytanie jeśli sam czyszczę klimę to co ile jeździć na sprawdzanie szczelności/uzupełnianie czynnika, dopiero jak klima stanie czy np co 2-3 lata?

                  [ Dodano: Wto 14 Kwi, 15 14:29 ]
                  No nic wielki dzień nadszedł. Naczytałem się dużo na temat Velox Spray i postanowiłem spróbować. Miałem trochę czasu więc postanowiłem stworzyć coś na wzór dyszy do opryskiwania pod ciśnieniem, ale dużo tańszej i wiadomo słabszej (0.2 -0.25 MPa). Patent dosyć prosty:

                  1. Sonda 80cm z WURTH,
                  2. Rurka powietrzna Philips PRO,
                  3. Giętkie ramię z lampki biurkowej
                  4. Spryskiwacz KWAZAR Venus 360 1L (ma wąską końcówkę na którą łatwo wsunąć wężyk)

                  Po nabiciu zgodnie z instrukcją do osiągnięcia maksymalnego ciśnienia naprawdę dysza ładnie daje, dla 2 letniego auta z w miarę czystym parownikiem w zupełności to wystarczy. Usunie trochę kurzu z lamelek a że Velox Spray jest grzybobójczy to i wybije jeśli coś było.
                  Tak tylko się zastanawiam czy można coś uszkodzić działając taką dyszą tzn. czy wszystko jest tam wodoodporne/szczelnie zamknięte, ale skoro tunap myje 8 barami i to z wielu dysz na raz to 2-3 nie powinny zaszkodzić.

                  Po wszystkim zaaplikuję ozon na 30 minut z nowego nabytku Bitom BT - P7 i po wymyciu komory filtra założę nowego węglowego MANN CUK2939 oczywiście z poprawką kolegi z naszego forum (uszczelka).

                  Gdybym miał endoskop zrobił bym fotorelację parownik przed i po ale niestety...
                  Ale zwykłą fotorelację jak najbardziej .
                  Jeśli ktoś chciałby pobawić się Veloxem UWAGA należy przy pracy chronić oczy bo można stracić wzrok!!!
                  Załączone pliki

                  Komentarz

                  Pracuję...